Advergame’in Neresindeyiz? (ComputerWorld)


Advergaming ile ilgili sorularımızı adinteractive Kurucusu ve CEO’su Köksal Abdurrahmanoğlu yanıtladı.

Computerworld Türkiye, 04 Ocak 2010

 

 
Advergaming kavramı ile ilk olarak ne şekilde tanıştınız. Türkiye’de bu alanda yaptığınız ilk çalışma nedir?
 Amerika’da çalıştığım senelerde ilk kez advergame’le tanıştım. Bizim ve Türkiye’nin ilk advergame’i ise 2001 yılında Profilo için geliştirdiğimiz Sevgiliye Çiçek kampanyasıdır.
 
Advergaming siteleri, reklamveren kurumlara ne gibi avantajlar sağlıyor?
Advergame’ler sayesinde firmalar müşterilerine daha sempatik bir şekilde yaklaşabiliyor, ürün ve hizmetleri hakkında daha eğlenceli ve kullanıcıyı rahatsız etmeden bilgi verebiliyorlar. Çeşitli okazyonlar (yılbaşı, anneler günü, vb.) veya markaya özgü temalar dahilinde çeşitli duygusal kurgular içerisinde kullanıcıyı ya da hedef kitleyi diğer mecralardan çok daha uzun süre marka ile iletişim halinde tutabiliyoruz.

Ortalama bir kampanyanın hazırlanması için ne kadar süre gerekiyor?
Kampanyanın kurgusuna ve kullanılan tekniklere bağlı olarak 2-3 haftadan başlayıp 2-3 aya kadar süre gerekebiliyor.

Müşterileriniz için konsept fikirleri sizler mi oluşturuyorsunuz?
Stratejik planlama departmanımızdaki arkadaşlarımızla birlikte ilgili müşteri ilişkileri yönetici arkadaşlarımızın yaptığı beyin fırtınalarıyla konsept fikirleri oluşturuyoruz. Tabi bazı durumlarda fikirler müşterilerimizden de gelebiliyor.

Türkiye’de yapılan çalışmalar ile yurtdışındaki çalışmalar arasında ne gibi farklılıklar var?
Birçok açıdan dünya çapında projeler üretebiliyoruz. Kullanılan teknolojiler, kampanyalarımızın kreatif konseptleri ve tüketicilerin interaktivitesi açısından global projelerle benzer noktadayız. Ancak ne yazık ki halen Türkiye’de dijital pazarlamaya ayrılan bütçeler olması gerekenin çok çok altında.

Sizce, şu ana kadar yürütülen kampanyalar arasında en başarılı olanlar hangileriydi?
Adinteractive olarak ürettiğimiz kampanyalar arasında ilk aklımıza gelenler dünyada bir marka için üretilen ilk fotorealistik 3D sanal yaşam platformu BoschWorld, çok kullanıcılı viral sanal sessiz sinema oyunu Binboamaniaclar Anlatıyor, kişiye özel video e-kart projesi Tuborg Fıçı ile Yılbaşı Dilekleri ve Türkiye’nin ilk interaktif video kampanyası Carlsberg Macera İstanbul… Son yıllarda ülkemizde de dijital pazarlamaya yapılan yatırımların artmasıyla birlikte özellikle kampanya prodüksiyonü konusunda emek harcayan yeni yapılar ortaya çıktı. Üretilen kampanyaların kalitesi ve getirdiği ses gittikçe artıyor ve bu da bizi sektör lideri olarak çok mutlu ediyor. Örnek olarak ise Magiclik’in Facebook üzerinden yaptığı avantaj toplamaca kampanyasını ve C-Section’ın Sprite Acımasız Gerçekler kampanyasını verebiliriz.

Uluslararası ölçekte en beğendiğiniz örnekler hangileri olmuştu?

Çok fazla güzel iş ve çok fazla ajans var. Ama özellikle Tribal DDB, Crispen Porter & Bogusky, Akqa gibi ajansların işlerini beğenerek takip ediyoruz.

Gelecek dönemde mobil teknolojiler, 3G, agumented reality vs gibi farklı teknolojiler sayesinde advergamingde ne gibi değişiklikler olacak?

Lokasyon bazlı mobil uygulamalar, iPhone, Blackberry, N97 vb. gibi smart phone kategorisindeki uygulama yüklenebilir cihazlarının penetrasyonun artışı, 3G ile çok daha görsel ve işitsel zenginlikte içerik sunabilmemiz, lokasyon bazlı uygulamaların artması dijital pazarlama arenasında ciddi değişikliklerin geliyor oluşunun bir göstergesi niteliğinde.


About this entry