RD’den Markaları Kandırmaca, Geleneksel Medyayı Kayırmaca…


Benim Yorumum:
——————————————————————————————————————

Daha önce Yiğit Şardan’ın Google etkinliğinde açıkladığı – sanıyorum ağzından kaçırdığı – %7.2’lik Internet Reklam oranı nedense (?) son analizlerde %6.5’da (!) kalmış. Bu durum bana markaları kandırmaya yönelik geleneksel medyanın kayırılması gibi geliyor.

Artık bu tarz kayırmalardan vazgeçmemiz şart. Ne markalar ne de tüketiciler o kadar saflar. Üstelik RD üyesi medya ajanslarının dışında da hem marka hem de dijital ajansların direk geçtiği online reklamları (banner+Google+mobil vb.) da hesaba katarsak kanımca Internet Reklam Sektörü aslında %10’dan da büyük.

Ben de dayanamadım kendi tecrübe ve analizlerimle sabit, Online Reklamcılığa yönelik kendi tahmini rakamlarımı açıklayayım dedim. Buyrun bunlar da benim rakamlarım:

Internet Kullanıcısı: > 35 milyon
Online Reklam Pazarı: ~300 milyon TL (yani sektörün %11’i)
Online Reklamcılık Pazarı:
> 1,5 milyar TL (tüm web+mobil prodüksiyonları dahil)

Ayrıca bana sorarsanız Türkiye’deki reklam sektörünün RD’nin açıkladığından daha fazla, %20’nin üzerinde küçüldüğünü de düşünüyorum.

Ne dersiniz?

– Köksal.

——————————————————————————————————————

“Reklam sektörü 2009’da yüzde 15 küçüldü”

Kaynak: Marketing Türkiye

Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2009 reklam yatırımları açıklandı. 2008 yılında 3 milyar 241 milyon TL olan medya yatırımları global krizin etkisi ile 2009 yılında yüzde 15 oranında azaldı ve 2 milyar 767 milyon TL olarak gerçekleşti. Yatırımların yüzde  52.11’ini televizyon, yüzde 29.56’sını yazılı basın, yüzde 7.16’sını açıkhava, yüzde 6.58’ini internet, yüzde 3.18’ini radyo, yüzde 1.41’ini sinema reklamları oluşturdu.

2010’da yüzde 15 büyüme

Reklamcılar Derneği 2010’la ilgili olarak iyimser beklenti içinde. Yapılan açıklamada, 2010 reklam yatırımlarının yüzde 15 dolaylarında büyümesinin beklendiği belirtildi.

“Medya Ölçüm Derneği” girişimi

Reklamcılar Derneği, özellikle basında tiraj rakamlarının denetlenmesinde yaşanan sorunlar üzerine yeni bir girişim başlatıyor. RD, RVD ve TVYD’nin katılımıyla yeni bir dernekleşme modeli üzerinde çalışılmaya başlandığı açıklandı. ‘Medya Ölçüm Derneği’ adlı çatı örgütlenerek araştırma, teknik inceleme, denetim işlevlerinin bütünsel olarak yönetilmesi hedefleniyor.

Yatırımda iletişim ve finans sektörleri önde

Reklamcılar Derneği’nin verilerine göre 2009 yılında reklama en çok iletişim sektörü yatırım yaptı. İkinci sırayı finans sektörü alırken üçüncü sırada gıda sektörü yer aldı. Sıralama şöyle devam etti: Kozmetik, otomotiv, ev temizlik ve perakende sektörleri.

Reklamveren sayısında ilk defa azalma!

Türkiye’deki reklamveren ve marka sayısı her yıl artarken ilk defa bu yıl ufak da olsa bir düşüş yaşandı. IAA’nın verilerine göre 2008’deki reklamveren sayısı 22.524 iken bu sayı 2009’da 22.143’e düştü. Yine 2008’deki marka sayısı25.341iken 2009’daki marka sayısı da kriz sebebiyle 25.281’e düştü.

Yaratıcı endüstriler vizyonu

Yaratıcı endüstriler arasındaki sınırların erimesi sonucu, bütünsel bir işbirliği yaratma çabasının Reklamcılar Derneği’nin 2008 yılındaki arama konferansından beri sürdüğü belirtildi. Derneğin hedefinin, yaratıcı endüstriler vizyonuyla hareket eden, yaratıcı endüstrileri biraraya getiren, fikri mülkiyet ekseninde korunma ve gelişmeleri için bir platformun oluşumu için çaba harcamak olduğu açıklandı. Bu amaçla, Grafikerler Meslek Kuruluşu, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği, Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği, Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşu ile olumlu görüşmeler yapıldığı, yaratıcı endüstriler içinde yer alan Film Yapımcıları Derneği, Moda Tasarımcıları Derneği, SESAM, MESAM, Profesyonel Tanıtım Fotoğrafçıları Derneği gibi diğer örgütlerle de görüşmeler yapılacağı belirtildi.