Şeffaf Dijital Reklamcılık Başlıyor! (Milliyet)


Şeffaf dijital reklamcılık başlıyor!

Milliyet, 13 Nisan 2010 

İnteraktif pazarlama ajansı adinteractive yeni ekibiyle adsmrt adı altında dijital network pazarlama ajansı olarak çalışmalarına başladı.

adsmrt, adinteractive’in 13 yıllık bilgi birikimi ile reklamverene parasının boşa gitmeyeceği garantisini verirken, portallara ödemelerini zamanında alma imkânı sunuyor. Yeni oluşum iş ve hedef odaklı network yapısı sayesinde hem markaların, hem de yayıncı sitelerin gereksinimlerini, “şeffaf iş süreci” ilkesi ile maksimum düzeyde karşılamayı hedefliyor. adsmrt, network pazarlamanın ötesinde ihtiyaçlara uygun dijital medya planlama, medya satın alma, adwords yönetimi, akıllı iletişim çözümleri gibi hizmetler sunuyor. Pazarlama ve planlama çalışmalarına ağırlık vererek alışılmışın dışında, yaratıcı, firma beklentilerini karşılayan banner’lar tasarlıyor. Dijital network pazarlama dünyasının kurallarını yeniden yazan adsmrt, reklamveren ile siteler arasında şeffaf iş süreçleri yaratıyor, sektördeki sorunları giderecek çözümleri, alanındaki en tecrübeli isimlerle sunuyor.

“Sektörün yeni dönem ihtiyaçları karşılanacak”
Türkiye’nin interaktif pazarlama iletişimi odaklı ilk ajansı adinteractive CEO’su ve Kurucusu Köksal Abdurrahmanoğlu yaptıkları işbirliği ile ilgili şunları söyledi: “Dijital network pazarlama dünyasında adsmrt ile bir adım öne çıkmamızın nedenini, şeffaf iş süreçleri ilkesi ile hareket etmemize bağlıyoruz. Özellikle son yıllarda network ağlarında tıkanıklıklar yaşanıyor ve biz bu güvensizlik ortamına yönelik çözümler geliştiriyoruz. Güvensizlik ortamı, ödeme süreçlerinin uzamasına, yayıncı portal ile tek taraflı çalışma sorunlarına, yayıncı portalların sürekli yer değiştirmesine, reklamveren ve ajansların bunları takip etmekte zorlanmasına ve sonuç olarak da reklam kampanyalarının başlangıç sürelerinin uzamasına ya da hiç yayınlanmamasına neden oldu. Sistemdeki bu aksaklıklar nedeniyle reklamveren ve ajanslar sık sık karşı karşıya geldi. Projeleri uygulamak ve iyi kurgulamak, kime nasıl seslenileceğine doğru şekilde karar vermek çok önemli. Bunun için de bu süreçte emeği geçen herkese farklı sorumluluklar düşüyor: Reklamveren markasını ve hedef kitlesini doğru bir şekilde konumlandırmalı, medya planlama ajansları da farklılık yaratarak hedefe ulaşacak en kestirme yolları reklamverene sunabilmeli. Spesifik içerikleriyle birer iletişim aracı ve mecra haline gelen web siteleri ise, kendilerini sürekli yenileyerek, alternatif reklam uygulamalarına izin verecek alanları yaratabilmeli. İşte adsmrt, sektörün yeni döneme özgü bu tür sorunlarını gidermeyi amaçlıyor. Pazarlama ve planlama çalışmalarına ağırlık vererek alışılmışın dışında, yaratıcı, firma beklentilerini karşılayan banner’lar tasarlıyor. Kısaca bu dünyanın tüm gerekliliklerini kendi bünyesinde yerine getiriyor.”

Stratejik planlama servisinin reklamverenlere online iletişimle ilgili her türlü hizmeti verdiğinin altını çizen adsmrt yöneticileri Nurcan Gündoğdu Çal ve Dilara Günindi, “Reklamverenin web sitesinde kurgulanabilecek bir iletişim platformundan tutun da, reklamın performansına ilişkin konulara, stratejik noktalardan planı periyodik olarak değiştirmeye kadar pek çok konuda hizmet veriyoruz. adsmrt ile en verimli alanları en uygun fiyatlarla satın alıyoruz. Uygulamalar konusunda deneyimli, sektörün en tecrübeli çalışanları ile her türlü desteği sağlıyoruz” açıklamasında bulundular. Biz adsmrt olarak network pazarlamanın ötesinde, ihtiyaçlara uygun dijital medya planlama, medya satın alma, adwords yönetimi, akıllı iletişim çözümleri gibi hizmetleri sunuyoruz. Şeffaf iş süreçleri ve network yönetimini temel felsefemiz olarak belirledik.” dediler.

Adsmrt Kurucu Ortağı Canan Erdoğan ise “Medya her geçen gün daha da dijitalleşiyor. Özellikle son yıllarda internetin yaygınlaşması ile birlikte ülkemizdeki okuyucular genelde TV ve basılı yayından erişim sağladıkları günlük siyasi haberlere, spor yorumlarına, magazin haberlerine ve hatta bulmacalara artık internet üzerinden erişiyor. Bugün internet sayfası olmayan bir gazete ya da dergi düşünemiyorum. Okuyucu kitlesi online’a kayarken reklamverenin de farklı yöne gitmesini beklemezsiniz. Dahası dijital medya ölçülebilirliği ile reklam veren için hedef kitleye ulaşmakta en iyi araçlardan birisi” diyor.