Workshop: Reklamcılığın Geleceği & Yeni Nesil Reklamcılık


Reklamcılığın Geleceği & Yeni Nesil Reklamcılık
MediaCat Communication Institute Workshop


Köksal ABDURRAHMANOĞLU

adinteractive Ajans Başkanı

     
Konuk: Emre Tok / Microsoft Tüketici Internet Servisleri Internet İş Grup YöneticisiMalum krizin de etkisiyle her sektörde geri dönülmez ve büyük dönüşümler yaşanıyor. Öte yandan iletişim alanında yaşanan önemli teknolojik gelişmeler tüketicinin iletişim alışkanlıklarının dramatik olarak değişmesine yol açıyor. Teknolojiyle bu denli barışık yeni tüketici kitlesi medyanın, reklamverenlerin ve ajansların tüketicinin yaşadığı bu değişime adapte olması zorunluluğunu getiriyor.Artık harcanan her kuruşun hesabının verilmesi gerektiği bir iletişim ve pazarlama çağında hem medyanın, hem markaların, hem de ajansların varoluşlarının devamı için kendilerini reklamcılığın çok yakın geleceğine hazırlaması şart. Çok yakın gelecekte markalar kendi mecralarında oluşan müşteri fan kitlesiyle çok daha ekonomik, sürekli ve etkin iletişimde kalabiliyor olacak…


İçerik:
– Flaş! Flaş! Flaş! Medya ve Reklamcılık Sektöründen Son Haberler!
– Değişen Tüketici Alışkanlıkları
– Medyadaki Zorunlu Dönüşüm
– Bildiğimiz Reklamcılığın Sonu
– Kriz ve Değişen Tüketici Sonrası Markaların Yeni Beklentileri
– Reklamcılıkta ve Pazarlamadaki Değişim (Kitlesel İmaj İletişiminden Deneyimsel Direk Pazarlamaya Yöneliş)
– Reklam Ajanslarındaki Zorunlu Dönüşüm
– Yeni Nesil Reklam Ajans Yapısı
– Dünyadan Entegre Yeni Nesil Etkin Reklam/Pazarlama Örnekleri
– Türk Tüketicisinin Değişen Alışkanlıkları (İnteraktif Türkler Raporu)
– Türk Reklamcılığındaki Durum ve Yakın Gelecek
– 3 Anket
– Q&A

 

Tarih
04 Mayıs – Mayıs 2010
 
Yer
Ceylan Intercontinental Hotel

 

     
Köksal ABDURRAHMANOĞLU
adinteractive Ajans Başkanı
   
 
1993 yılından bu yana Amerika ve Türkiye’de Interaktif sektörde hizmet vermekte olan Köksal Abdurrahmanoğlu Türkiye’nin ilk İnteraktif Ajansı adinteractive’in (A&D İstanbul A.Ş.) kurucu ortağı olup, halen adinteractive ve İstanbul Kominikasyon Ltd. Şti.’de Ajans Başkanı ve Genel Koordinatör olarak hizmet vermektedir.1993 yılında öğrencilik döneminde Applied Business Technologies Corp., Miami’de stajyer olarak başladığı işinde, kısa zamanda %25 oranında şirket ortaklığına kadar yükselerek Teknoloji Direktörlüğü görevini yürüten Abdurrahmanoğlu, dünyanın ilk dokunmatik Kiosk sistemlerinden olan Miami Şehir Tanıtım Kiosklarını geliştirmiş ve bu sistemlerin havaalanı, alışveriş merkezleri ve oteller gibi şehrin en önemli uğrak noktalarına yerleştirilmesini sağlamıştır. Günlük binlerce kullanıcının yararlandığı bu sistemler sayesinde Miami’nin turistik gelişimine büyük katkılarda bulunmuştur.Daha sonra Internet üzerine odaklanmak amacıyla 1994’te New York’a geçen Abdurrahmanoğlu, A&D Worldwide Corp., New York’ta, Teknoloji Koordinatörü olarak firmanın Internet hizmetleri departmanını kurup geliştirerek görevini üç yıl boyunca başarıyla sürdürmüş, henüz Amerika’da Internet yaygınlaşmamışken dünyanın ilk görsel web projelerinden olan çeşitli çalışmalara imza atmıştır.Bilgi birikimini kendi ülkesinde değerlendirmek üzere, 1996 yılında A&D’nin İstanbul şubesi A&D İstanbul A.Ş.’yi kurmuş ve firmayı yönetmek üzere 1997’de Türkiye’ye kesin dönüş yapmıştır. Daha sonra adı adinteractive (www.adinteractive.com.tr) olarak değişen firma, imaja yönelik, satış artırıcı ve maliyet düşürücü, müşteri odaklı online sistemler ve en yeni iletişim teknolojilerini kullanarak kurumlara özel, dünya standartlarında web siteleri geliştiren, elektronik ticaret, online alışveriş, portal/vortal sistemleriyle birlikte kurumsal internet danışmanlığı, interaktif tanıtım ve pazarlama çözümleri sunan Türkiye’nin ilk İnteraktif Ajansı olma özelliğiyle, Elektronik Ticaret sektörünün yaratılması ve standartların belirlenmesi konularında, Türk Internet sektörüne 1996 yılından bu yana  önemli katkılarda bulunmuştur. Alanında birçok başarılı projelere imza atmış olan adinteractive, hizmetlerinin kalitesi, müşterilerinin memnuniyeti ve üretimini gerçekleştirdiği projelerin başarısı, teknik kadrosu, birikim ve know-how’ıyla  sektörünün lider kuruluşudur.adinteractive‘in yanısıra yine 1996’da dünyanın en iyi kent portallerinden biri olan istanbul.com’u kurarak 10 yılı aşkın süredir hem Türk turizmine büyük değer katmış ve milyonlarda dolarlık turist geliri sağlamış hem de portalin Türkçe yüzüyle İstanbulluların kentlerini en iyi şekilde yaşamalarına büyük katkıda bulunmuştur. 2004 yılında İstanbul Kominikasyon Ltd. Şti. adında bir şirket kurarak hem istanbul.com’un gelişmesi sağlanmış hem de In İstanbul adında en değerli İstanbul otellerinin odalarında ve büyük kitapevlerinde dağıtımı yapılan İstanbul’un Prestij Kataloğunu yayınlamaya başlamıştır.Günümüzde, pazarlama iletişiminde yaşanan dijital değişim doğrultusunda reklamcılık sektöründe bir ilke daha imza atarak adinteractive’i 360º entegre çözümler sunabilecek şekilde yeniden yapılandırıp geleceğin ajans yapısını şimdiden yarattı.